Skip to main content

Car Wrap Malaysia yang Murah !!



Car wrapping sticker

Car wrapping sekarang memang jadi pilihan penggemar kereta pada masa sekarang. Daripada korang cat kereta korang dan tunggu seminggu ke dua minggu, dengan car wrapping ni kereta korang boleh siap sepantas dua hari sahaja !

Dekat Malaysia ni mmg banyak kedai wrap sekarang. Tapi pengenalan car wrap terhadap rakyat Malaysia masih kurang mendapat sambutan. Ya la, kat Malaysia ni panas kot ! Satgi tertanggal sticker tu buat naya duit beribu hahaha.

Bercakap tentang duit beribu, mmg org akan fikir yang car wrap ni mahal kosnya. Kalau survey-survey dekat kedai yang wrap yang famous, memang harga dia beribu dan bergantung dengan saiz kereta yang hendak di wrap tu.

Tapi kalau korang mmg minat dgn car wrapping tapi modal tak keras, korang jangan risau. Korang boleh belajar untuk buat sendiri !

Kalau semua benda kita  boleh buat sendiri, kita akan dapat cut kos dengan sangat banyak. Cuma masalahnya sekarang, car wrapping ni senang ke susah nak buat?

Wrap kereta paling famous, Silver Chrome Mirror


Untuk permulaan, korang boleh tengok video car wrapping tutorial dekat Youtube. Memang banyak sangat video yang boleh korang study. Dekat luar negara, car wrapping ni memang mendapat sambutan yang sangat tinggi sebab cat kereta di sana memerlukan masa yang lebih lama, dorang akan remove most of the car parts untuk sembur cat kereta secara menyeluruh. Di luar negara, proses cat kenderaan akan dilakukan secara detailed dan menyeluruh. Oleh itu, car wrapping mmg menjadi pilihan penggemar kereta disana kerana kereta siap dalam 2-3 hari.

Okay berbalik kepada cara nak wrap kereta sendiri, lepas korang dah tengok semua cara-cara utk wrap sebuah kereta, korang kena lah test betul-betul pula. Untuk first time, korang boleh mula dengan membeli sticker carbon Mr. Diy dengan harga yang sangat murah ( RM49.90 utk 1.52 Meter x 3 meter ).

Make sure basic tools utk korang wrap kereta dah ada juga. Squeegee dan heat gun ( pakai hair dryer pun boleh ). Dua benda ni dah cukup utk korang wrap kereta korang. Tapi masa nk wrap tu make sure ada sorang lagi member korang utk tolong korang pegang sticker tu.( buat sorang-sorang boleh. Tapi tools macam magnets akan mudahkan korang utk buat sorang-sorang).

Hasil kerja budak umur 13 tahun. Wrap hood depan Proton Persona.

Mula kan dengan tempat yang mudah dulu macam hood depan atau bumbung. Sebelum mula wrap, bersihkan permukaan yang hendak di tampal sticker tu dengan air sabun atau rubbing alcohol ( cepat kering dari air ). Make sure kereta tak berminyak untuk mengelakkan daripada sticker tidak melekat.

Lepas dah bersihkan, boleh lah mula wrap dengan pelbagai teknik yang korang dah tengok dekat youtube tadi. Macam-macam teknik ada, mula wrap dari kiri ke kanan, bawah ke atas, dan lain-lain.


Kalau sticker korang melekat kuat sangat yang menyebabkan korang susah nak adjust masa korang tampal, boleh sembur air dekat belakang gam sticker tu. Boleh pakai air takde masalah. Tapi jangan berlebihan sbb nanti korang juga yang kena tolak air tu keluar ke tepi.


Untuk parts yang berlekuk, korang panas kan sticker guna heat gun atau hair dryer. Dengan panaskan sticker, korang boleh stretch sticker ikut bentuk lekuk kereta korang tu. Tetapi korang janganlah over-strecth. Sehari dua memanglah nmpk cantik, tapi bila kena cahaya matahari yang panas di negara Malaysia ini, sticker tu akan mengecut semula menyebabkan korang punya sticker tadi tertanggal , ternaik, ter-senteng dan kelihatan cacat.

Untuk mengelakkan hal ini berlaku, korang perlulah panas kan balik sticker korang tanpa stretch sticker tu sebelum korang potong untuk finishing sticker.

Antara tempat yang selalu sticker terangkat. Side mirror dan bumper adalah tempat yang susah nak wrap. (Side mirror savvy senang lah juga sbb xde lampu signal mcm kereta baru sekarang)

Sebelum korang potong sticker untuk buat finishing, korang kecutkanlah dulu dan tampal dalam keadaan sticker korang 'natural state' (sticker tidak di stretch kan / bentuk asal sticker ). Lepas tu barulah korang potong lebihan sticker tu. Gerenti 3 tahun tak tertanggal. Lepastu dah siap satu part, bolehlah teruskan dengan part lain.

Untuk permulaan, sticker carbon yg dijual di Mr. Diy memang membantu untuk proses pembelajaran korang dalam car wrapping ni.


Lepas korang dah bersedia untuk wrap kereta dengan pelbagai colour yang korang nak, korang mesti nak cari supplier yang jual wrap sticker betul tak? Tapi dengan bajet yang tak berapa nak keras, korang nak cari car wrap murah tapi tetap berkualiti yang tahan 3-5 tahun.

Untuk selesaikan masalah korang tu, korang bolehlah mencuba beli dengan supplier sticker ni. Korang boleh jumpa owner supplier sticker ni untuk bincang tentang harga yang mengikut bajet korang. Korang boleh tanya apa sahaja soalan yang berkaitan dgn car wrap yang korang nak tanya.

Pakej yang disediakan oleh Malaysia Vinyl Wrap Supplier utk korang yang baru nk belajar buat business wrap.


Korang nak brand premium ada, nak brand biasa pun ada. Tapi yang penting, harga untuk car wrap murah dan berkualiti tinggi ! Korang boleh survey dulu harga untuk setiap brand dengan supplier lain. Hak membeli adalah hak korang ! Tapi harus diingatkan, car wrap murah memang ada, cuma korang kena pastikan yang ia betul-betul high quality. Tanya orang lain yang tahu tentang car wrap yang berkualiti. Jangan nanti bila dah beli, masa nak pasang korang menangis sebab sticker cepat tukar warna atau berkedut hihihi.

Korang boleh tanya terus owner Malaysia Vinyl Wrap Supplier ni utk maklumat lebih lanjut tentang car wrap murah tapi berkualiti atau brand premium lain. Nak ajak lepak-lepak pun boleh tiada masalah hahaha. Korang boleh tengok sample sticker dulu. Memang banyak pilihan. Rambang mata korang nanti.

Car wrapping tools pun korang boleh beli sekali. Senang cerita korang boleh buka business car wrapping ni terus kalau korang betul-betul nak buat. Call owner Malaysia Vinyl Wrap Supplier ni, korang boraklah apa-apa korang nak borak. Whatsapp pun boleh takde masalah. Bincanglah apa sahaja tentang car wrapping yang korang nk tahu.

Nak cakap pasal untung buat business car wrap ni, kalau korang buat dekat luar harga RM1200 (paling murah) untuk wrap Matte (colour mati) sebuah Perodua Myvi, dengan bermodalkan RM750 untuk car wrap sticker, korang boleh wrap 3 ( tiga ) buah Perodua Myvi. Korang wrap kereta customer dengan harga RM1200 x 3 buah kereta, sales dah dapat RM3600 dengan modal sticker RM750. Korang rasa ?

RM1200 untuk Perodua Myvi ada sebagai contoh sahaja. Harga market RM1400 - RM3000 ikut jenis sticker dan brand.





Pakej tools untuk korang yang nk start business car wrapping ni.

Okaylah, itu sahaja yang nak saya kongsikan pada harini. Untuk apa-apa pertanyaan, bolehlah contact Malaysia Vinyl Wrap Supplier di 014 3393 033. Nama owner En. Syahmi.

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca :)




p/s : Semua gambar di atas adalah ikhsan daripada Malaysia Vinyl Wrap Supplier sendiri. Harga sticker RM750 adalah untuk Semenanjung Malaysia.

Comments

  1. kalau pakai wrap ni tak udah koyak ke kalau kena batu masa drive?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu fungsi sticker ni melindungi cat kenderaan dari pudar dan stonechip. Kalau batu tajam dan laju mungkin akan terkoyak tetapi kes mcm ni sangat jarang berlaku. Sebab banyak kes yang kereta dah wrap terlibat dalam kemalangan, sticker masih melekat dengan baik.

      Delete
    2. Boss sye nk tanye bajet wrap kancil?

      Delete
    3. Berapa koss boss kalau kereta alza

      Delete
    4. Wrap sport rim kos brapa ye

      Delete
  2. untuk iklim panas di malaysia ni, sticker pandai berkedut akibat haba panas? jikalau kereta sentiasa dijemur matahari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka dengan itulah anda hendaklah meletakkan kereta anda di bawah bumbung

      Delete
    2. Betul boss. Kereta hendaklah parking di tempat berbumbung untuk menjaga sticker dengan baik..

      Delete
  3. mana workshop bang ? brpa buat klau wira aeroback

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk wira aeroback RM1400 utk jenis Matte Chrome, Normal Matte dan Glossy. 1 year warranty. Lokasi kami di Setia Taipan 2 Setia Alam. Boleh waze Wrapid Motorsport.

      Delete
    2. Assalamualaikum kalau untuk hilux brapa ??

      Delete
  4. sy ingat nak cat kereta satria sy... tpi nmpk wrap ni lagi cntik ... boleh ke buat wrap keta sy skali simen tmpt yg berlekuk akibat accident kecil... brapa kos?

    ReplyDelete
    Replies
    1. satria kita ada promotion RM1400. Simen tuan kena buat dulu sebab kami tak buat simen.. apa2 boleh ws number saya di 01133252553

      Delete
  5. Salam bos, berape kos wrapping untuk proton perdana v6 lpas tu berapa hari kena tinggal keta

    ReplyDelete
    Replies
    1. perdana v6 RM1900, kita ambil 2-3 hari sahaja. hari hantar kereta tak kira first day..

      Delete
  6. assalamualaikum.. untuk kereta nissan sentra tahun 92/1.6 berapa ye? upah pasang dan barang... berapa hari siap??

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.. nissan sentra RM1400. barang sahaja RM750. 2-3 hari siap. Hari hantar kereta tak kira first day..

      Delete
  7. Sy cadangkam Offer bengkel latihan murah2 utk buat car wrapping.. bayar yuran rm100.. bole attract ramai org n senang nnti dpt buyer utk tuan punya car wrap..sy sanggup jg pelajar pertama.. kalau betul nak buat bgtau sy ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami akan buat training wrap kelas untuk yang berminat nak start business wrapping.. Kami memang cuba untuk buat yuran murah untuk senang orang lain ingin belajar tetapi barang untuk belajar sahaja sudah mahal.. jadi kami buat kelas siap sticker dan tools, diskaun untuk pembelian sticker, free re-sit class dan sijil. Boleh ke fb page kami Wrapid Motorsport untuk maklumat lebih lanjut..

      Delete
    2. Boleh buat untuk motor sekali ke tuan ?

      Delete
  8. Salam, berape kos wrapping untuk e46 ya? Merah matte

    ReplyDelete
  9. Proton Inspira Berapa Ya Kalau Wrap ?

    ReplyDelete
  10. Saya mmg nak belajar wraping ni.. bila kursus ada buat.. berapa hari kursus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh call saya di 0143393033 atau whatsapp 01133252553

      Delete
  11. kalau honda civic 1.5 tc-p berapa kos?

    ReplyDelete
  12. Brape kos utk wrap saga 2017?

    ReplyDelete
  13. Salam. Nak tanya harga utk perodua alza satin dark grey full body wrapping berapa ye bang?

    ReplyDelete
  14. Berapa harga bagi "Chrome Matte Metallic Red Vinyl" untuk balut satria neo 1.3 2006...

    ReplyDelete
  15. Berapa harga bagi "Chrome Matte Metallic Red Vinyl" untuk balut satria neo 1.3 2006...

    ReplyDelete
  16. salam, nak tanya harga utk waja brp?

    ReplyDelete
  17. Assalam. Berapa harga untuk wrap kelisa 1.3 ??

    ReplyDelete
  18. Sy guna kereta honda city idsi.. Kereta selalu berjemur.. Blh guna wrap x ? Brp harga nya

    ReplyDelete
  19. Salam bos..kalau hyundai sonata yf 2011 berapa caj bos..

    ReplyDelete
  20. Saya berminat nak join ..dan nak beli car wrapping sticker..macam mana ye tuan

    ReplyDelete
  21. Harga utk nk wrap bonet depan shj, honda jazz berapa

    ReplyDelete
  22. Jk utk new myvi 2018 brp harga?

    ReplyDelete
  23. salam kalau VW polo brapa ye?

    ReplyDelete
  24. Salam boss blh wrap moto saya tak honda wave r 110cc

    ReplyDelete
  25. Tq bro info yg baik... Nk cari modal pegi class... Mne taw bleh buat bisnes...

    ReplyDelete
  26. Class wrap ni still available ke.? Boleh try nk blaja bisnes wrap plak....

    ReplyDelete
  27. wrap alza purple kaler ikut kaler asal berapa ringgit ye..

    ReplyDelete
  28. Puncak Alam area mana. Share location.

    ReplyDelete
  29. Kedai ni ujud lagi ke? Atau dah wrap? 🤔

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai masih wujud. Contact je nombor diorg

      Delete
  30. Satria body 1. 6 buat full berapa?

    ReplyDelete
  31. Kalau Iswara 1 body berape bos biru mati

    ReplyDelete
  32. salam, kalau nak wrap honda civic 1991 dengan colour matte black berapa ya ?

    ReplyDelete
  33. Untuk saga fl full body mati colour berspa harga dia

    ReplyDelete
  34. Slm boss..klau kete tiara @ citroen ax brape wrap standard?

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Kalau produs kelisa luar dalsm berapa?

    ReplyDelete
  37. Boss boleh buat untuk motosikal ke. Jenis Royal Enfield 500

    ReplyDelete
  38. Nk tanya, kalau kat body masih ada kesan simen cmne? Blh wrap terus ke cmne, or kena tacap dulu baru wrap..?

    ReplyDelete
  39. Hi.. Untuk kete viva 850 full body wrap berapa? Black color..


    ReplyDelete
  40. Salam Boss, kereta lexus NX nak wrap matte black harga berapa ya?

    ReplyDelete
  41. salam boss..HRV wrap berapa RM?

    ReplyDelete
  42. Hai boss.. Kedai masih wujud ke, boleh info location dan no telefon company?? .. JPJ lepas ke klu buat sticker matte black nie atau cat matte black??

    ReplyDelete
  43. Saga flx 2014 brape Rm sticker matte black siap pasang 1 body??

    ReplyDelete
  44. salam nak wrap proton savvy, brapa ya?

    ReplyDelete
  45. Untuk sebiji kereta berapa roll di perlukan dan jika Body ada yg lekuk perlu simen dulu ke UTK dapatkan Body yg rata

    ReplyDelete
  46. Kalau nak wrap satu biji kereta vios brapa??

    ReplyDelete
  47. Kos brg saje utk volvo XC90 tahun 07 brape

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kelas Belajar Wrap Kereta Murah

Jom Belajar wrap kereta dan buat business bersama Wrapid Motorsport ! Jika anda merasakan kos kehidupan sekarang mencekik anda, jangan risau ! Jom buat duit dengan business wrapping ! Anda nak start tanpa modal pun boleh, nak keluar modal pun boleh ! Jangan khuatir kami akan tolong anda ! Kami juga membuka kelas wrapping untuk anda yang serious untuk menjalankan business wrapping ini ! Sememangnya untung yang besar dan demand yang tinggi ! Kami merupakan pembekal sticker bumiputera, Wrapid Motorsport, yang terletak di Subang 2, Shah Alam, Selangor. Kami menyediakan pelbagai jenis sticker dan alatan untuk pemasangan sticker. Jika anda ingin menjana pendapatan melalui perniagaan wrapping, kami boleh bantu anda dan bimbing anda dalam perniagaan ini ! ⚡ ⚡ Tak perlu keluarkan modal, masa kerja yang anda tentukan sendiri, dan demand yang tinggi seluruh dunia. 💥 💥 Jangan sangka wrapping hanya untuk kenderaan sahaja. Jadilah peniaga yang kreatif dan

Supplier Wrap Kereta

START YOUR CAR WRAPPING BUSINESS TODAY ! Make a lot of profit with the fastest-growing industry in Malaysia! With our car wrapping starter kit, you can start as a part-time job or even full time job. Save money with our starter kit packages ! We provide 3 packages that will be based on your budget. You can choose our packages based on your budget. You will be given videos about car wrapping tutorials for your guide and to refer. CALL / SMS / WHATSAPP : 014 3393 033 CALL / SMS / WHATSAPP : 014 3393 033 CALL / SMS / WHATSAPP : 014 3393 033 ** Important information ** 1. You can choose any roll that cost you the exact price stated in the packages. FOR EXAMPLE : 2 rolls oem High Glossy Metallic cost RM 750 each. Silver package can choose car sticker that cost a total of RM 1500. 2. Car sticker will be arrive in 4-5 days to your door step. 3. Full payment is needed for processing the order. 4. We do not own or sell the car wrapping tutorial videos. Tags: C